Thursday 20 November 2014

Cerita Concert cum Graduation Day 2014 - Nur Batrisya Ahmad Kamil

Hello..Assalamualaikum..

Kali ni saya nak cerita tentang concert heroine kami ni..Bukan main excited dia tau nak buat persembahan. Tiap-tiap hari cerita and berlatih depan kami. Itulah anak sulung kami. Kami anggap dia ni extrovert sebab suka kedepan. Tak suka memencilkan diri which is good..Ikut siapa agaknya ye??Haha..sape lagi kalau bukan Nenek dan Tok Ma...betul tak??




ok..back to my story...Nak jadikan cerita, si adik tak dapat nak join sekali sebab kena HFMD..Saya terima je dengan hati terbuka..So rawat n monitor je si adik tu. Alhamdulillah dia nak minum susu maknya ni..So, saya tak pening sangat..

Makanya saya seorang je yang attend concert tersebut. Ayahnya jaga adik di rumah..Tq dear..I heart u laa...Tema Concert kali ni adalah Musical Drama. Seronok sangat tengok keletah anak-anak kecil ni..Menangisla..berlarila..Dan saya salute cikgu-cikgu dan pengasuh sebab sebenarnya bukan mudah nak handle anak-anak kecil ni..Memerlukan kesabaran yang tinggi..




Sepanjang event tersebut, saya tersenyum je sebab saya suka attend function/event yang melibatkan anak-anak ni..seronok..mereka sangatla tak control..tak cover..mereka sangat menonjolkan diri mereka..Ada yang malu-malu..ada yang memang nak expose diri (hahaha..salah sorangnya si Batrisya) dan macam-macam lagi..




Untuk concert ni..Nur Batrisya buat 3 persembahan dengan kawan2. Bermula dengan Nyanyian One Little Finger. Followed by Musical Drama "Dari Ulat jadi Rama-rama" dan akhir sekali nyanyian "Let it Go" bersama kawan-kawan dan para pendidik MLHP.

Yang paling seronok part nak nyanyi lagu Let it Go, dia dulu naik pentas..da ready nak menyanyi..Dah in character da..hahaha..U always make me smile dear..

Tak ketinggalan, ada jugak Penyampaian Hadiah untuk pelajar-pelajar 4 tahun ke atas. Alhamdulillah Nur Batrisya dapat nombor 1. Menurut pengetua MLHP, ia berdasarkan prestasi mereka dalam ujian baru-baru ini..apapun alhamdulillah...Congrats Nur Batrisya..











Tq teachers..for everything..Both my kids suka dan happy di school..Kami hanya memanjatkan kesyukuran sebab dipertemukan dengan orang-orang yang baik.Alhamdulillah.






Sebelum hari concert tersebut..saya terima whatsapp dari teacher-teacher lama Batrisya..Teacher Jane dan Teacher Nor..Kedua-duanya text saya wish Tisya all the best dan minta gambar Batrisya..Sebagai mak..memang saya terharu..mereka masih ingat dan rindu akan anak-anak didik mereka..Tq teachers...


Dan maknya ni..sorry tak snap picture diri sendiri..terlalu syiook n teruja tengok anak-anak kecil ni..apapun saya tetap pakai Premium Beautiful selama 8 jam sebab nak cargas selalu!!

oraitsss...

Adios..jumpa lagi di next entri.

Syarifah Ramly

012 5380109





No comments:

Post a Comment