Monday 18 November 2013

Testimonial yang Menggemparkan!!


Cuba lihat gambar di atas. 

Adik Steven ini ceria dan sihat kan. 

TETAPI

Percaya kah anda bahawa sebelum ini adik Steven pernah diserang virus Tibi pada tulang belakang dan doktor telah mengesahkan bahawa adik Steven menghidap penyakit kerosakan saraf pada tulang belakang.  Lebih sedih bila adik Steven disahkan telah mengalami lumpuh kekal. 

 Bermula dari batuk biasa, kemudian terdapat benjolan di dada dan belakang leher. Benjolan ini menyebabkan adik Steven terpaksa menyokong dagunya. Jika tidak dagu dan bahagian kepala adik Steven akan jatuh kerana tidak disokong! 


Beginilah keadaan adik Steven. Lebih mengyayat hati apabila beliau terpaksa dicucuk dengan 8 skru untuk memasukkan alat untuk menyokong kepalanya. Tetapi ibu bapa kepada adik Steven tidak putus asa. Mereka cuba apa sahaja untuk memastikan anak kecil ini sihat dan ceria semula. 4 bulan adik Steven terlantar di hospital. Sayunya hati ini....

TETAPI

Kuasa Allah!!

Seorang kenalan nenek adik Steven telah memperkenalkan pelapik tilam Biovelocity Sleep Mate (BVSM) pada Disember 2012. Tanpa berfikir panjang, ayah Steven telah membeli untuk mencuba merawati Steven.

Inilah apa yang berlaku kepada adik Steven:-

Pada hari ketiga , Adik Steven boleh menggoyangkan kaki malah boleh tendang bola sedikit - sedikit.

Pada minggu kedua, Adik Steven boleh mengangkat kaki, dan pada minggu seterusnya, adik Steven boleh berdiri!!

Dan pada minggu kelima, Adik Steven telah boleh keluar dari hospital.


Inilah wajah adik Steven selepas menggunakan BVSM. Alhamdulillah. Kembali ceria, aktif seperti dahulu. 

Tak salah sekiranya kita berikhtiar asalkan tidak bercanggah dari ajaran Islam dan tidak terpesong. Allah tak pernah suruh kita berserah sahaja. Usaha, tawakal dan doa harus seiring.

Kalau nak tahu, apa yang ada pada pelapik tilam BVSM ini, anda boleh baca entri saya sebelum ini.



Syarifah Ramly

012 5380109

GLAMpreneur






No comments:

Post a Comment