Sunday 16 March 2014

Aura Positif itu Penting untuk Berjaya

assalamualaikum dan hi..

Again...mata tak dapat pejam..mungkin kerana terlalu teruja..Apapun kupanjatkan kesyukuran padaNya..apapun yang kita rancang..Allah yang menentukan segalanya.

Hi semua..entah kenapa seronok rasanya berblog ni..Ia ibarat diari dimana kita dapat share kegembiraan dan kesedihan..

Alhamdulillah...genap setahun Ipah berkecimpung dalam biz dengan GLAM..GLAM adalah GREEN LEADERS ACADEMY MALAYSIA yang diterajui oleh HANIS HAIZI..Sejujurnya Ipah tak kenal dengan lebih dekat siapa beliau tapi melalui pembacaan Ipah akan blog beliau..Ipah kagum dengan semangat beliau..Ramai yang telah berjaya hasil tunjuk ajar beliau..Antaranya Naa Kamaruddin, Mursyida Mohsin..

Sebagai seorang pendidik, Ipah belajar sesuatu..Lagi banyak Ilmu yang kita curahkan pada anak didik kita,InsyaAllah Allah sentiasa memberkati apa yang kita lakukan. InsyaAllah..

Setahun berkecimpung dalam biz, banyak mematangkan diri Ipah. Memang seronok..Mula2 malu dan kurang keyakinan diri..Tapi buat biz secara BERKUMPULAN ini senang sangat..Kita rasa kekok,kita rasa takut, tak yakin, tiba2 lepas dengar suara biz partner aka my mentor Mursyida Mohsin @cikcida, hilang semua benda negatif tu. Semangat datang semula dan berterusan..Memang Ipah tak tipu. Even bermessage or berwhatsapp je..Bersemangat dan terus bersemangat untuk berjaya dalam biz. Betapa kuatnya aura orang2 yang berjaya ni. And I believe that I will be like u one day. InsyaAllah.

Itulah kelebihan buat biz dengan GLAM.Mereka tak biarkan kita terkapai-kapai..Mereka pegang tangan kita sampai BERJAYA dan TERUS BERJAYA..

Kenapa Ipah join biz? Dan kenapa Ipah pilih GLAM..semua Ipah dah ceritakan di Blog ipah ini..

Nak berjaya bukan mudah..Nak berjaya perlu usaha dan usaha itu haruslah konsisten..Nak berjaya harus sentiasa cabar diri kita..Kalau sentiasa mengambil  sikap nantilah..tunggula...memang kita takkan kemana. 
Dan kalau nak berjaya, kita kena sentiasa mendampingi orang2 yang positif.

InsyaAllah, apapun usaha dan doa harus seiring. 

Ingin menyertai GLAM?

HUB7NGI
 Syarifah Ramly

012 5380109

No comments:

Post a Comment